SCERTS

Το SCERTS είναι μια μέθοδος αξιολόγησης και παρέμβασης που εστιάζει στην ενίσχυση της
Κοινωνικής Επικοινωνίας, της Συναισθηματικής Ρύθμισης και της Υποστήριξης στη Συνδιαλλαγής. Η
προσέγγιση SCERTS σχεδιάστηκε για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, ωστόσο πλέον εφαρμόζεται
σε πληθώρα αναπτυξιακών διαταραχών και προσαρμόζεται σε όλες τις ηλικίες. Ως Κοινωνική
Επικοινωνία (Social Communication) ορίζεται η ανάπτυξη αυθόρμητης, λειτουργικής επικοινωνίας,
συναισθηματικής έκφρασης, καθώς και σχέσεων ασφάλειας και εμπιστοσύνης με παιδιά και
ενήλικες. Η Συναισθηματική Ρύθμιση (Emotional Regulation) είναι η ανάπτυξη της ικανότητας
διατήρησης μιας καλά ρυθμισμένης συναισθηματικής κατάστασης, έτσι ώστε να διαχειρίζεται το

άτομο καθημερινές πηγές άγχους, αλλά και να είναι διαθέσιμο για μάθηση και αλληλεπίδραση. Η
Υποστήριξη στη Συνδιαλλαγή (Transactional Support) συνιστά την ανάπτυξη και εφαρμογή πλαισίου
υποστήριξης των φροντιστών του παιδιού, ούτως ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τα
ενδιαφέροντα του παιδιού, να τροποποιήσουν και να προσαρμόσουν το περιβάλλον του, καθώς και
να παρέχουν εργαλεία ενίσχυσης της μάθησης.

Για περισσότερες πληροφορίες:
Prizant, B., Wetherby, A., Rubin, E., Laurent, A., & Rydell, P. (2006). The SCERTS Model: A
Comprehensive Educational Approach for Children with Autism Spectrum Disorders. Baltimore, MD:
Paul H. Brookes Publishing.